Obilježen Dan jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112



U prostorijama Zagrebačke županije održan je sastanak povodom obilježavanja Dana jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112 i desete godišnjice uspješnog funkcioniranja broja 112 u operativnim zadaćama sustava zaštite i spašavanja.

Presjek rada tijekom proteklih deset godina, za susreta sa županom, te predstavnicima gradova i općina, dao je Damir Pilčik, pročelnik Područnog ureda za zaštitu i spašavanje Zagreb. Poseban naglasak stavio je na suradnju sa Zagrebačkom županijom, te njezinom Vatrogasnom zajednicom, čijim je financiranjem osiguran rad pet vatrogasnih koordinatora u Županijskom centru (ŽC) 112 Zagreb.



„Omogućivši rad vatrogasnih koordinatora, Zagrebačka županija napravila je veliki iskorak u implementaciji broja 112. Svi pozivi upućeni na broj vatrogasaca 193 dolaze na jedno mjesto, te koordinatori automatski pokreću sve vatrogasne intervencije na prostoru županije. Intervencije su brže, nema dodatnih koraka u njihovom prosljeđivanju. Koordinatori odmah 'dižu' nadležne javne vatrogasne postrojbe, odnosno dobrovoljna vatrogasna društva“, rekao je Pilčik, dodavši da bi dobro bilo razmisliti i o uvođenju medicinskih koordinatora u ŽC 112. Govorio je, uz ostalo, i o suradnji s gradovima i općinama, odnosno lokalnim sustavima zaštite i spašavanja tijekom prirodnih nepogoda, rekavši da je ona vrlo kvalitetna.

Lani je ŽC 112 Zagreb, koji objedinjuje područje grada Zagreba i Zagrebačke županije, zaprimio preko 567.000 poziva.



Zahvalivši djelatnicima ŽC 112 na njihovim aktivnostima, župan Stjepan Kožić je rekao da su naši građani prepoznali broj 112, možda i bolje nego u nekim zemljama gdje on funkcionira mnogo duže nego u Republici Hrvatskoj.

„Naš model vatrogasnih koordinatora pomalo su počele prepoznavati i druge županije u Republici Hrvatskoj, a čini mi se da takav način funkcioniranja treba raširiti i na druge službe. U budućem periodu o tome ćemo razgovarati“, rekao je župan Kožić, dodavši da se funkcioniranje vatrogasnih koordinatora u operativno-komunikacijskom centru pokazalo iznimno dobrim i kvalitetnim.