Integrirani javni prijevoz putnika



Zajedničku sjednicu, na kojoj se razgovaralo o projektu integriranoga javnog prijevoza putnika (IPP), održali su skupštinski odbori za promet Zagrebačke i Krapinsko-zagorske županije i Odbor za komunalno gospodarstvo Grada Zagreba.

Uz naglasak da se realizacija ovoga projekta treba ubrzati, zaključeno je da se od izvršne vlasti zatraži što skorije formiranje zajedničkoga trgovačkog društva „Integrirani promet zagrebačkog područja”, za što su suglasnost, prihvaćanjem društvenog ugovora o njegovu osnivanju, dale obje županijske Skupštine kao i Skupština Grada Zagreba. Također, za rujan je najavljena nova sjednica u Krapinsko-zagorskoj županiji na kojoj će se od predstavnika izvršne vlasti tražiti prezentacija učinjenoga.

O onome što je dosad učinjeno te općenito o prednostima IPP-a govorio je Nenad Babić, pročelnik za promet i komunalnu infrastrukturu Zagrebačke županije. Inače, inicijativu za zajedničku sjednicu, koja je održana u zagrebačkoj Starogradskoj vijećnici, dao je Odbor za promet naše županije, čiji je predsjednik Mile Grubišić rekao da je projekt integriranog javnog prijevoza za stanovništvo iznimno važan te mu se treba posvetiti više pažnje.



Sjednici su, uz ostale, prisustvovali zamjenici župana Zagrebačke i Krapinsko-zagorske županije, Damir Tomljenović i Anđelko Ferek-Jambrek.

Tomljenović je naglasio kako je projekt integriranog prijevoza izuzetno važan za sve stanovnike cijele regije. „Činjenica je da Zagrebačka županija ima dnevnu migraciju od preko 100.000 stanovnika u Zagreb i ovaj projekt uvelike bi pridonijelo kako kvaliteti prometne povezanosti, tako i kvaliteti života u Zagrebačkoj županiji. Međutim, moram naglasiti kako ne bi bilo dobro da se u javnosti stvara percepcija da će ovaj projekt donijeti korist samo Zagrebačkoj i Krapinsko-zagorskoj županiji. Dapače, od ovog projekta će itekako profitirati  Zagreb i njeni stanovnici jer će se njegovom realizacijom riješiti problem prometnog kolapsa. Ne smijemo zaboraviti ni na ekološki faktor kao i činjenicu da će se svi putnici voziti po povoljnijim cijenama“ – pojasnio je Tomljenović dodavši kako projekti poput javnog prijevoza do zračne luke ili ponovne uspostave samoborske pruge trebaju biti dio integriranog prijevoza.

Anđelko Ferek-Jambrek, zamjenik krapinsko-zagorskog župana, također je rekao da se radi o projektu koji je „itekako na dobrobit građanima” te dodao da je dobro što se u njega, osiguravanjem sredstava za izradu neophodne dokumentacije, uključilo i Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture.

Mario Župan, član Odbora za komunalne djelatnosti Grada Zagreba, rekao je da gradski zastupnici podržavaju projekt, a Mirka Jozić, pročelnica Gradskog ureda za gospodarstvo, rad i poduzetništvo, da se radi o projektu za kojega ne postoje teritorijalne granice, koji je dobar za sve tri jedinice regionalne samouprave, te da sada treba pronaći adekvatne osobe koje će ga „dalje gurati”. „Usuglasili smo se oko osnivanja trgovačkog društva i njegova temeljnog kapitala, sada trebamo pronaći stručne, operativne ljude koji će raditi na projektu. Nakon registracije firme ('Integrirani promet zagrebačkog područja', op.a.) trebamo se povezati sa svim relevantnim, stručnim institucijama - poput Prometnog fakulteta. Svu pamet trebamo skupiti na jednome mjestu“, rekla je pročelnica Jozić.